Włos ma moc to pierwsza, regularna kolekcja marki Roskosh. Towarzyszy jej wyjątkowe przesłanie i chęć stworzenia społecznej inicjatywy edukacyjnej. Przygotowanie kolekcji zajęło przeszło dwa miesiące. Pracowałam nad nią wraz z doświadczoną krawcową, która z przyjemnością zaangażowała się w szycie dla mojej marki. Wszystko zaczęło się od pomysłu, który zrodził się w mojej głowie w trakcie izolacji.

          zdjęcia Ambasadorek akcji #włosmamoc      zdjęcia Ambasadorek akcji #włosmamoc

Na okres pandemii przypadła inicjatywa #wspierampl. Jej ideą było wspieranie małych, polskich marek. Dzięki zamówieniom małe biznesy rękodzielnicze mogły przetrwać trudny okres kwarantanny. Dziewczyny z #teamroskosh okazały się nieocenione, udostępniały informacje o Roskosh, polecając szyte przeze mnie akcesoria. Dzięki temu udało mi się zakupić wysokiej jakości jedwabie, wiskozy czy bawełny. Mając tak piękną kolekcję tkanin postanowiłam wypuścić regularną, letnią linie ozdób do włosów. 

          zdjęcia Ambasadorek akcji #włosmamoc      zdjęcia Ambasadorek akcji #włosmamoc

Od początku wiedziałam, że ta kolekcja to będzie coś więcej. Dobrą energię i motywację, którą otrzymałam chciałam wysłać dalej w świat. Stąd decyzja, że 10% dochodu z zakupu każdej gumeczki przekażę na fundacje Rak’n’Roll. Fundacja ta jest wyjątkowo bliska mojemu sercu. Dwukrotnie oddawałam włosy na akcję „Daj Włos”. Miałam okazję porozmawiać z pracownikami tej organizacji, którzy jednogłośnie stwierdzili, że oddawane włosy to tylko wierzchołek góry potrzeb. Niejednokrotnie brakuje funduszy na finansowanie projektów statutowych fundacji.

          zdjęcia Ambasadorek akcji #włosmamoc      zdjęcia Ambasadorek akcji #włosmamoc

Do współpracy zaprosiłam aktywne na Instagramie Włosomaniaczki, które symbolicznie weszły w rolę Ambasadorek wybranych przez siebie modeli. Mówiły o akcji #włosmamoc, o pielęgnacji włosów, o niesieniu pomocy i o tym, że dla podopiecznych fundacji włosy mają równie wielkie znaczenie. To synonim kobiecości, który odebrała im choroba. Trzy ambasadorki dołączyły już po starcie akcji i kolekcji #włosmamoc. Jedną z nich byłam Ja, Dobrochna Rawicka twórczyni Roskosh, ze sprzedaży swojego modelu postanowiłam przeznaczyć 50% dochodu na Fundacje Rak’n’Roll. 

          zdjęcia Ambasadorek akcji #włosmamoc      zdjęcia Ambasadorek akcji #włosmamoc

Połączenie kobiet w wspierającą się społeczność to od początku istnienia marki jedna z największych moich misji. Dzięki Ambasadorkom świat Włosomaniaczek stał się bardziej dostępny. Otworzył się przed tymi, kobietami, które go dotychczas nie znały.

          zdjęcia Ambasadorek akcji #włosmamoc      zdjęcia Ambasadorek akcji #włosmamoc

Symboliczna kolekcja łączy pasjonatki świadomej pielęgnacji włosów, które jednym głosem edukują i mówią o niesieniu pomocy bo #włosmamoc. Troszczymy się nie tylko o siebie i swoich bliskich ale i o innych. W każdym przypadku, bez wyjątku, pomoc zaczyna się od drobnego gestu. Jako #teamroskosh razem mogłyśmy więcej bo dobrze wiemy, że nasz zdrowy #włosmamoc.

          zdjęcia Ambasadorek akcji #włosmamoc zdjęcia Ambasadorek akcji #włosmamoc zdjęcia Ambasadorek akcji #włosmamoc

Cała akcja przerosła moje oczekiwania, i w trakcie niej doszyłam wybrane modele. Niestety wiele z nich zniknęło bezpowrotnie, co podkreśla ich unikatowość i wyjątkowy charakter.

Akcja w liczbach:
Liczba sprzedanych gumek: 527 sztuk
Zebrana kwota dla fundacji Rak’n’Roll – 2402,40 zł

Za wsparcie całej inicjatywy i wielkie serce dziękuję Ambasadorkom. Wymienię Wam alfabetycznie ich konta na Instagramie z nadzieją, że zechcecie je odwiedzić. Możecie śmiało zachwycić się ich twórczością, włosową wiedzą, a także odkryć ich wymiar kobiecej codzienności:
@_CURLIK, @ADRIANNABIARDA, @AYLUNOLA, @BLOND.ILA, @CURLYBROWNIE, @CURLYWURLYSISTAS, @DOBROCHNA_RAWICKA, @HANIA.GLOWACKA, @MAMAZLOKAMI, @MYHAIRCAREWORLD, @PO_KRECONA_, @REPAIR_BLOND_HAIR, @THE.CURLYBEE, @UNEXPEXTED_, @W.EKSPRESJA, @WIKAZET, @WLOS.MA.GLOS, @WLOSALINA, @WLOSOWNICTWO

Parę zdjęcia dostępnych na Instagramie z #włosmamoc:

            
            

Historia marki jest osobistą opowieścią o poszukiwaniu siebie. Roskosh zwraca uwagę na ważne chwile i wyróżnia je, tworząc piękne wspomnienia. Marka powstała z potrzeby doświadczania, rozmów i spędzania czasu w kobiecym gronie. Roskosh to przyjemność, empatia i zamiłowanie do estetycznych rzeczy. To nowoczesna kobieta, która nie boi się iść swoją drogą. Każda z nas potrzebuje wsparcia, Roskosh podkreśla skrywaną kobiecość.

Wieloletnie doświadczenie, które zdobyłam w branży modowej dało mi możliwość stworzenia wielu unikatowych i niezwykłych modeli. Wiele projektów odpowiada na konkretną kobiecą potrzebę. Proponowane projekty tworzone są w niewielkich nakładach, dzięki temu, wybierając produkt Roskosh zyskujesz coś unikatowego.

Cały proces produkcji, jak i filozofia marki zbudowana jest na osobistych wartościach. Tworzę w nurcie recyklingu, z materiałów pochodzących z końcówek kolekcji. Świadomie odchodzimy od mody fast fashion, podążamy za tym co prawdziwe i oryginalne. Małymi krokami dokonujemy etycznych wyborów – życiowo i zawodowo. Dbałość o środowisko przestaje być trendem, a staje się wspólnym obowiązkiem.